Eingeladene Vorträge

Smolka, E. (2019, Juni). Word memory and lexical representations in bilinguals. Department of Foreign Languages and Literatures, Universität Verona, Italien. 

Smolka, E. (2018, Dezember). Wen wurmt der Ohrwurm? – der Einfluss der Spracherfahrung auf die Gedächtnisspuren komplexer Wörter, Institut für Romanistik, Universität Wien, Österreich.

Smolka, E. (2017, Dezember). Wortbildung und Kognition: Wen zwickt die Zwickmühle? Germanistische Sprachwissenschaft, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Deutschland.

Smolka, E. (2017, Juni). What brain potentials can tell us about morphological processing—the past and future of electrophysiological evidence. Symposium 4—Morphology and Neuroscience auf der 10th International Morphological Processing Conference (MOPROC), Triest, Italien.  https://indico.sissa.it/event/12/overview

Smolka, E. (2017, Mai). Can you wash off the hogwash? Behavioral and EEG evidence on the effects of (native) language structure on lexical memory. Fakultät für Psychologie, Universität Wien, Österreich.

Smolka, E. (2017, Mai). Who nicks the nickname? The influence of frequency and semantic transparency on the processing of complex words. Workshop on Morphological Processing: Usage statistics, semantic transparency and segmentability in the selection, access and (de)composition of complex words, Research group Frequency Effects in Language, Universität Freiburg, Deutschland.

Smolka, E. (2017, März). Wen wurmt der Ohrwurm? Die Speicherung und Verarbeitung komplexer Wortgefüge im Gedächtnis. Wiener Sprachgesellschaft, Wien, Österreich.

Smolka, E. (2016, März). “Kan man købe katten i posen?” Language processing in healthy adults, children, and aphasic patients: Evidence from behavioral and EEG studies, „Rubin Lecture“ am Fachbereich für Psychologie, Universität Kopenhagen, Dänemark. http://www.psy.ku.dk/Kalender/rubin-talks---lecture-by-dr.-eva-smolka/

Smolka, E. (2016, Februar). Wer führt beim Verführen? Die Komplexität von Wortgefügen anhand von behavioraler und elektrophysiologischer Evidenz, Vortrag im Rahmen des Berufungsverfahrens W2-Professur für Neurolinguistik, Philipps-Universität Marburg, Deutschland. 

Smolka, E. (2016, Januar). Wer führt beim Verführen? Behaviorale und elektrophysiologische Evidenz zur Verarbeitung von Verbstämmen im Deutschen, Interdisziplinären Zentrum für Lexikografie, Valenz- und Kollokationsforschung und Institut für Anglistik und Amerikanistik, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Deutschland. https://blogs.fau.de/germanistik/2016/01/

Smolka, E. (2015, Juli). Kann man die Weisheit mit Gabeln fressen? Die Speicherung und Verarbeitung von komplexen Wortgefügen im Gedächtnis. 17. Treffen der Geförderten der VolkswagenStiftung, Schloss Herrenhausen, Hannover, Deutschland.

Smolka, E. (2014, Dezember). Take a stand on understanding: The processing and representation of complex verbs in German. Department of English Linguistics and Literature, Bar-Ilan University, Israel.

Smolka, E. (2012, Juli). Can you reach for the stars? The processing of idioms in aphasic patients. Fachbereich Klinische Linguistik, Universität Potsdam, Deutschland.

Smolka, E. (2012, Juli). When Stems Mean More than Words: The Acquisition of Morphological Structure in German 11-12 and 14-15 Year-Olds. Sixth Annual Meeting of the Israel Association for Literacy and Language, Kirjat Ono, Israel.

Smolka, E. (2012, Juni). Kann man nach den Planeten greifen? Idiomverarbeitung bei Aphasie. Forschungskolloquium des Lurija Instituts, Allensbach, Deutschland.

Smolka, E. (2011, Dezember). Kann man die Weisheit mit Gabeln fressen? Die Speicherung und Verarbeitung von komplexen Wortgefügen im Gedächtnis. SFB 833 „Bedeutungs-konstitutionen– Dynamik und Adaptivität sprachlicher Strukturen“, Universität Tübingen, Deutschland.

Smolka, E. (2010, November). Kann man die Weisheit mit Gabeln fressen? Die Speicherung und Verarbeitung von komplexen Wortgefügen im Gedächtnis. Institut für Psychologie, Universität Potsdam, Deutschland.

Smolka, E. (2009, Mai). Why German speakers come ('kommen') when they die ('umkommen'): RT and ERP evidence for stem access in prefixed verbs. Fachbereich Psychologie, University of Glasgow, Schottland.

Smolka, E. (2008, September). When morphemes mean more than words. International Morphology Workshop SFB 471 (D1), Universität Konstanz, Deutschland.

Smolka, E. (2008, Juni). Sinn und Unsinn von “Dual Mechanism”-Modelle der Sprachperzeption. Fachbereich für Sprachwissenschaft, Universität Konstanz, Deutschland.

Smolka, E. (2007, Dezember). Stem access in semantically transparent and opaque derivations. Fachbereich für Allgemeine Psychologie, Universität Regensburg, Deutschland.

Smolka, E. (2006, Februar). The basic ingredients of lexical access and representation: Evidence from German participles.Fachbereich für Sprachwissenschaft, Universität Konstanz, Deutschland.

Smolka, E. (2005, November). The basic units of German verbs in the mental lexicon. Laboratoire de Psycholinguistique Expérimentale, Université de Genève, Schweiz.

Smolka, E. (2005, Mai). Die Basiseinheiten von Deutschen Verben im Mentalen Lexikon.33. Jährliches Treffen des Fachverbandes für Deutsch als Fremdsprache (FaDaF), Universität Jena, Deutschland.

Smolka, E. (2003, März). Morphological and semantic priming effects in the processing of German verbs: Evidence from RTs and ERPs. Max-Planck-Institut für Psycholinguistik, Nijmegen, Niederlande.